Harmonogram seminariów
Harmonogram seminariów - wersja tabelaryczna
Sala L | Sala M | Sala O | Sala P | Sala R | Sala S | Sala T | Sala U | Sala W | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
16:50 - 17:40 |
LIBRUS Edukacja wczesnoszkolna w LIBRUS Synergia Edukacja wczesnoszkolna w LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 1, 16:50 - 17:40POZIOM OGÓLNYPodczas seminarium omówiony zostanie cały proces dokumentowania przebiegu nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej oraz dobre praktyki z tym związane. Uczestnicy poznają m.in. sposoby na poprawną konfigurację Edukacji wczesnoszkolnej w odniesieniu m.in. do lekcji blokowych, rozkłady materiału, sposoby na ujednolicenie zasad wprowadzania danych, ocenianie cząstkowe i opisowe, kontrolowanie podstawy programowej. |
LIBRUS e-Usprawiedliwienia – nowa odsłona w LIBRUS Synergia e-Usprawiedliwienia – nowa odsłona w LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 2, 16:50 - 17:40POZIOM OGÓLNYPodczas seminarium nastąpi premiera nowego modułu rozwiązania LIBRUS Synergia – e-Usprawiedliwienia. Prowadzący zaprezentuje funkcjonalność modułu i przybliży jego możliwości. Uczestnicy zobaczą, jak e-Usprawiedliwienia usprawniają proces zarządzania frekwencją m.in. dzięki umożliwieniu rodzicom przekazywania bezpośrednio za pomocą rozwiązania LIBRUS Synergia usprawiedliwień nieobecności ich dzieci. Przedstawiony zostanie również proces akceptacji usprawiedliwień przez wychowawcę oraz ich automatycznej rejestracji w dzienniku elektronicznym. Podsumowaniem seminarium będzie omówienie korzyści wynikających z korzystania z nowego modułu – szybsze i prostsze zarządzanie informacją o frekwencji, usprawnienie procesu jej uzupełniania, zmniejszenie ryzyka błędów, eliminacja opóźnień w uzupełnianiu dokumentacji czy zwiększenie wygody nauczycieli i rodziców. Więcej szczegółów – na seminarium! |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Zmotywuj innych dzięki motywacyjnemu DNA Zmotywuj innych dzięki motywacyjnemu DNACKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 3, 16:50 - 17:40Warto poznać swój typ motywacyjny, aby wiedzieć, co nas motywuje, a co denerwuje – by osiągać swoje cele, motywować bliskich lub współpracowników. Warto wiedzieć, jaki typ motywacyjny prezentują nauczyciele danej szkoły, by dzięki odpowiednim strategiom skutecznie nimi zarządzać. Motywacyjne DNA daje takie możliwości. |
indywidualni.pl LIBRUS Budowanie na lekcji strategii efektywnego uczenia się w oparciu o wymagania nowej podstawy programowej Budowanie na lekcji strategii efektywnego uczenia się w oparciu o wymagania nowej podstawy programowejindywidualni.pl LIBRUS, sala 4, 16:50 - 18:40W trakcie warsztatu przeanalizujemy zapisy nowej podstawy programowej dotyczące procesu uczenia się i nauczania. Wskażemy, w jaki sposób stworzyć atrakcyjne środowisko uczenia się, które zachęci uczniów do samokontroli i wzięcia odpowiedzialności za własny rozwój. Przedstawimy propozycje, jak rozwijać wśród uczniów umiejętność uczenia się (jedną z kompetencji kluczowych), jak stosować adekwatne techniki i metody uczenia (indywidualizacja) oraz tworzyć atmosferę sprzyjającą uczeniu się (jedno z wymagań wobec szkół). Zaprezentujemy narzędzia wspierające nauczycieli w trakcie lekcji, pozwalające dyrektorowi podnosić jakość pracy szkoły. Każdy uczestnik warsztatu otrzyma zestaw kart dydaktycznych, które angażują uczniów w przebieg lekcji, ułatwiają im wyrażenie swojej opinii oraz umożliwiają przeprowadzenie rundy podsumowującej lekcję. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Hospitacja lekcji prowadzonych w oparciu o procedurę 4-U Hospitacja lekcji prowadzonych w oparciu o procedurę 4-UCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 5, 16:50 - 17:40Uczestnik będzie miał możliwość zapoznania się z procedurą prowadzenia lekcji w oparciu o zasadę 4-U (uruchomienie, ukierunkowanie, utrzymanie, ukończenie), dzięki której uczeń staje się aktywnym uczestnikiem zajęć. Ponadto podczas spotkania zostanie omówiona kwestia wprowadzania procedury 4-U w szkole oraz prowadzenia na jej podstawie hospitacji lekcji. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznegoLIBRUS, sala 6, 16:50 - 18:40POZIOM ZAAWANSOWANYModuł Wskaźniki jest unikatowym narzędziem do analizy danych zawartych w LIBRUS Synergia. Wspiera dyrektora w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego. Za jego pomocą można w łatwy sposób monitorować sytuację w szkole na przestrzeni czasu według indywidualnie wyznaczonych celów. Podczas praktycznego warsztatu uczestnicy zapoznają się z możliwościami modułu oraz zdobędę wiedzę potrzebną do prawidłowego skonfigurowania modułu według własnych potrzeb. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dziennika z LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dziennika z LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 7, 16:50 - 18:40POZIOM ZAAWANSOWANYProwadzący przedstawi dyrektorom sposoby na skuteczną przekrojową kontrolę dzienników z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w rozwiązaniu LIBRUS Synergia. Wskazane zostaną m.in. obszary, na które szczególnie należy zwrócić uwagę, najczęściej popełniane przez użytkowników błędy oraz dobre praktyki przy kontrolach zewnętrznych. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Zmiany w prawie oświatowym Zmiany w prawie oświatowymCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 8, 16:50 - 17:40Prowadzący seminarium zapozna uczestników ze zmianami prawnymi, które mają wpływ na organizację pracy szkoły i przedszkola po zmianie ustroju szkolnego od dnia 1 września 2017 r. Przestawi charakterystykę treści zawartych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz charakterystyka wybranych treści zawartych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisywprowadzające ustawę – Prawo oświatowe. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Autoportret – jak lepiej budować wizerunek dyrektora Autoportret – jak lepiej budować wizerunek dyrektoraCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 9, 16:50 - 17:40To seminarium pozwoli odkryć w sobie pokłady energii i potencjał do działania, wydobyć zasoby i przekształcić je w elementy wizerunku tak, by wywierać dobre wrażenie. Na seminarium edukator podpowie, jak stworzyć wizerunek oparty na poczuciu własnej wartości i inspirujący innych do działania. |
17:50 - 18:40 |
Cortland Wirtualna przygoda z iPadem Wirtualna przygoda z iPademCortland, sala 1, 17:50 - 18:40Wspólnie z uczestnikami przygotujemy wirtualną wystawę z elementami magii, wzbogaconą rozszerzoną rzeczywistością. Ożywimy obrazy, wykonamy foldery i ulotki, a cały projekt zamkniemy w elektronicznej książce wzbogaconej o elementy multimedialne. Każdy uczestnik będzie miał okazję sprawdzić, w jaki sposób iPad i jego aplikacje mogą stać się znakomitym narzędziem dokumentowania projektów edukacyjnych. |
Squla Squla - internetowa platforma edukacyjna dla szkół podstawowych i przedszkoli - Kreatywne lekcje i konkursy ze Squlą Squla - internetowa platforma edukacyjna dla szkół podstawowych i przedszkoli - Kreatywne lekcje i konkursy ze SquląSqula, sala 2, 17:50 - 18:40Jak zachęcić dziecko do nauki w domu i w szkole? Jak połączyć zabawę i rozrywkę z wartościową nauką? Seminarium ma na celu uświadomienie, jak ważne w procesie nauczania jest odpowiadanie na zapotrzebowanie dzieci, które wzrastają otoczone nowymi technologiami. Eksperci z platformy edukacyjnej Squla.pl zaprezentują jej zastosowanie podczas nauki w domu (dla rodzica) oraz w szkole (dla nauczyciela) oraz jak tego typu narzędzia do pracy z dzieckiem zwiększają jego szanse na sukcesy w szkole. |
WDB Brokerzy Nowe obowiązki i odpowiedzialność Dyrektora szkoły w związku z nowelizacją ustawy o ubezpieczeniach. Ubezpieczenia ... Nowe obowiązki i odpowiedzialność Dyrektora szkoły w związku z nowelizacją ustawy o ubezpieczeniach. Ubezpieczenia NNW w nowych realiach prawnych a korzyści dla szkółWDB Brokerzy, sala 3, 17:50 - 18:401) Zmiany prawne, zmiany obowiązków Dyrektora. OMAWIANE TEMATY:a. Zakaz przekazywania ubezpieczającemu (placówce oświatowej) korzyści w związku z oferowaniem ochrony ubezpieczeniowej dla uczniów. b. Zakaz przekazywania korzyści osobom administrującym umowami ubezpieczenia. c. Wyjątki od powyższych zakazów, czyli zasady przyznawania funduszy prewencyjnych. d. Umowy ubezpieczenia na cudzy rachunek, dodatkowe obowiązki informacyjne wobec ubezpieczonych, które powinny być wykonywane za pośrednictwem ubezpieczającego (placówki oświatowej), obowiązek dostarczenia Ogólnych Warunków Ubezpieczenia rodzicom oraz opiekunom prawnym uczniów. 2) Nowe programy NNW odpowiedzią na zagrożenia pracowników sektora oświaty. OMAWIANE TEMATY: a. Ochrona prawna. 3) Technologia w nowych programach NNW jako aspekt wspierający Dyrektorów szkół w adaptacji do zmieniającego się środowiska. OMAWIANE TEMATY: a. Obowiązki wynikające z konieczności doręczenia OWU, prezentacja modułu OWU LIBRUS. b. Telemedycyna, jako alternatywa dla szkół bez gabinetów pielęgniarskich. 4) Jak wykorzystać bezpiecznie fundusz prewencyjny? OMAWIANE TEMATY: a. Zasady przyznawania i cele funduszy prewencyjnych (MODUŁ Bezpieczny Uczeń, systemy monitoringu, szkolenia z udzielania pierwszej pomocy dla kadry i uczniów oraz profilaktyka). 5) Podsumowanie najważniejszych obowiązków po zmianach prawa oraz argumenty przemawiające za wyborem nowoczesnych programów NNW ze wsparciem technologicznym. |
ORKE Doradztwo zawodowe w nowym systemie szkolnym Doradztwo zawodowe w nowym systemie szkolnymORKE, sala 5, 17:50 - 18:40W nowych ramowych planach nauczania pojawiają się godziny przeznaczone specjalnie na doradztwo zawodowe. Oznacza to, że doradca zawodowy lub nauczyciel przygotowany do pełnienia tej funkcji pojawi się wielokrotnie w ciągu roku szkolnego w każdej klasie i poprowadzi obowiązkowe zajęcia z tego zakresu. Samo doradztwo stanie się codziennym elementem pracy szkoły nie na podstawie heroicznej decyzji dyrektora i ofiarności nauczycieli, ale z mocy prawa. Jak się do tego przygotować? Gdzie szukać inspiracji i źródeł wsparcia metodycznego nauczycieli? Jak uczynić doradztwo atrakcyjną wizytówką szkoły? O tym będzie nasze spotkanie. |
ORKE Jak współpracować z trudnym rodzicem i chronić siebie? Jak współpracować z trudnym rodzicem i chronić siebie?ORKE, sala 8, 17:50 - 18:40Poprawne kontakty z rodzicami uczniów stanowią jeden z warunków sukcesu edukacyjnego każdej szkoły. Jeszcze większym wyzwaniem jest zadbanie o dobre relacje z rodzicami, którzy prezentują postawę roszczeniową. Jak powinien radzić sobie nauczyciel w sytuacji trudnej relacji z rodzicem ucznia? Punktem wyjścia naszych rozważań będzie akceptacja tezy, że nie istnieje konflikt interesów między nauczycielami a rodzicami uczniów, bo jednym i drugim zależy na dobru dzieci. Natomiast to, z czym się mierzymy to konflikt oczekiwań, którego źródłem jest niezrozumienie wzajemnych potrzeb. Wspólnie spróbujemy ustalić, jak współpracować i organizować pracę placówki, aby partnerstwo w dobrym stylu spowodowało pogodzenie interesów każdej ze stron i stworzyło pole do efektywnej pracy w myśl zasady, że nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać, a niektóre z nich wymagają jedynie więcej czasu. |
Fundacja Orange Edukacja cyfrowa – edukacja przyszłości Edukacja cyfrowa – edukacja przyszłościFundacja Orange, sala 9, 17:50 - 18:40Najmłodsi, przedstawiciele generacji Z nie rozdzielają już świata wirtualnego i realnego – to fakt. Dlatego dużym wyzwaniem edukacyjnym jest obecnie nauka twórczego i mądrego korzystania z technologii. Jak mówią specjaliści, większość zawodów przyszłości nie jest nam jeszcze znana, ale będzie opierać się na umiejętnościach cyfrowych. Fundacja Orange pomaga je rozwijać już u najmłodszych uczniów. |
Sala L | Sala M | Sala O | Sala P | Sala R | Sala S | Sala T | Sala U | Sala W | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
08:45 - 09:35 |
LIBRUS Jak dopasować rozwiązania Librus do zmian w systemie oświaty Jak dopasować rozwiązania Librus do zmian w systemie oświatyLIBRUS, sala 1, 08:45 - 09:35POZIOM OGÓLNYReforma systemu oświaty przyniesie wiele zmian, które bezpośrednio przełożą się nie tylko na dydaktyczną pracę szkół, ale również na ich funkcjonowanie i strukturę. Na seminarium prowadzący podpowie, jak sprawnie wdrożyć reformę w rozwiązaniach firmy Librus. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Zarządzanie zmianą w szkole Zarządzanie zmianą w szkoleCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 2, 08:45 - 09:35Uczestnik będzie miał możliwość poszerzenia wiedzy nt. zagadnienia zmiany. Jakie są etapy zmiany i reakcje psychologiczne na jej wprowadzanie? Dlaczego ludzi należy przeprowadzać przez zmianę, a nie przekonywać ich do niej? Ponadto zostanie poruszona kwestia oporu w zmianie oraz tego, jak nim zarządzać. |
indywidualni.pl LIBRUS Budowanie na lekcji strategii efektywnego uczenia się w oparciu o wymagania nowej podstawy programowej Budowanie na lekcji strategii efektywnego uczenia się w oparciu o wymagania nowej podstawy programowejindywidualni.pl LIBRUS, sala 3, 08:45 - 10:35W trakcie warsztatu przeanalizujemy zapisy nowej podstawy programowej dotyczące procesu uczenia się i nauczania. Wskażemy, w jaki sposób stworzyć atrakcyjne środowisko uczenia się, które zachęci uczniów do samokontroli i wzięcia odpowiedzialności za własny rozwój. Przedstawimy propozycje, jak rozwijać wśród uczniów umiejętność uczenia się (jedną z kompetencji kluczowych), jak stosować adekwatne techniki i metody uczenia (indywidualizacja) oraz tworzyć atmosferę sprzyjającą uczeniu się (jedno z wymagań wobec szkół). Zaprezentujemy narzędzia wspierające nauczycieli w trakcie lekcji, pozwalające dyrektorowi podnosić jakość pracy szkoły. Każdy uczestnik warsztatu otrzyma zestaw kart dydaktycznych, które angażują uczniów w przebieg lekcji, ułatwiają im wyrażenie swojej opinii oraz umożliwiają przeprowadzenie rundy podsumowującej lekcję. |
LIBRUS Jak sprawnie rozpocząć i zakończyć rok szkolny w LIBRUS Synergia Jak sprawnie rozpocząć i zakończyć rok szkolny w LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 4, 08:45 - 09:35POZIOM PODSTAWOWYKoniec i początek roku szkolnego to czas zintensyfikowanej pracy szkoły, zwłaszcza dla dyrektorów. Seminarium będzie kompendium wiedzy na temat działań i procesów, których należy dopilnować w tym okresie. Omówione zostaną m.in. poprawne metody archiwizacji danych z poprzedniego roku szkolnego oraz sposoby przygotowania bazy na kolejny rok, np. importowanie danych czy funkcja Promocja. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Dyrektor-coachem – jak wprowadzać elementy coachingu do zarządzania szkołą Dyrektor-coachem – jak wprowadzać elementy coachingu do zarządzania szkołąCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 5, 08:45 - 09:35Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję usłyszeć, jakie elementy coachingu można wprowadzać w szkole, zakładając jego trzy etapy: formułowanie celu, analizę możliwości, połączenie celu z możliwościami. Ponadto podczas spotkania zostaną poruszone kwestie motywowania nauczycieli do zmiany poprzez indywidualne rozmowy dyrektora z nauczycielem w oparciu o komunikację coachingową. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznegoLIBRUS, sala 6, 08:45 - 10:35POZIOM ZAAWANSOWANYModuł Wskaźniki jest unikatowym narzędziem do analizy danych zawartych w LIBRUS Synergia. Wspiera dyrektora w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego. Za jego pomocą można w łatwy sposób monitorować sytuację w szkole na przestrzeni czasu według indywidualnie wyznaczonych celów. Podczas praktycznego warsztatu uczestnicy zapoznają się z możliwościami modułu oraz zdobędę wiedzę potrzebną do prawidłowego skonfigurowania modułu według własnych potrzeb. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dziennika z LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dziennika z LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 7, 08:45 - 10:35POZIOM ZAAWANSOWANYProwadzący przedstawi dyrektorom sposoby na skuteczną przekrojową kontrolę dzienników z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w rozwiązaniu LIBRUS Synergia. Wskazane zostaną m.in. obszary, na które szczególnie należy zwrócić uwagę, najczęściej popełniane przez użytkowników błędy oraz dobre praktyki przy kontrolach zewnętrznych. |
LIBRUS System zarządzania świetlicą szkolną – nowość! System zarządzania świetlicą szkolną – nowość!LIBRUS, sala 8, 08:45 - 09:35POZIOM OGÓLNYPodczas seminarium nastąpi premiera nowego elementu rozwiązania LIBRUS Synergia – systemu do zarządzania świetlicą szkolną. Prowadzący zaprezentuje możliwości wykorzystania systemu w codziennej pracy świetlicy, m.in. do prowadzenia dziennika świetlicy, rejestrowania wejść i wyjść uczniów, akceptacji deklaracji rodziców czy przypisywania uczniów do danego nauczyciela. Wskazane zostaną również długofalowe korzyści z użytkowania systemu, m.in. zminimalizowanie biurokracji przez zastąpienie wszystkich dotychczasowych papierowych dzienników świetlicy jednym systemem czy zwiększenie bezpieczeństwa dzieci pozostających na świetlicy dzięki szczegółowemu rejestrowi uczniów, nauczycieli i zdarzeń. Więcej szczegółów – na seminarium! |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Zmiany w prawie oświatowym Zmiany w prawie oświatowymCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 9, 08:45 - 09:35Prowadzący seminarium zapozna uczestników ze zmianami prawnymi, które mają wpływ na organizację pracy szkoły i przedszkola po zmianie ustroju szkolnego od dnia 1 września 2017 r. Przestawi charakterystykę treści zawartych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz charakterystyka wybranych treści zawartych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisywprowadzające ustawę – Prawo oświatowe. |
09:45 - 10:35 |
LIBRUS LIBRUS Synergia - poznaj, oceń, wygraj i dołącz do nas! LIBRUS Synergia - poznaj, oceń, wygraj i dołącz do nas!LIBRUS, sala 1, 09:45 - 10:35SEMINARIUM DLA PLACÓWEK NIE KORZYSTAJĄCYCH OBECNIE Z ROZWIĄZANIA LIBRUS SYNERGIALIBRUS Synergia to rozwiązanie, które znacznie wykracza poza funkcje standardowego dziennika elektronicznego. To kompletne narzędzie wspierające całą placówkę w zarządzaniu oraz dydaktyce. Prowadzący omówi wyróżniki systemu, jego najbardziej przydatne funkcje i moduły. Opowie o możliwości integracji z innymi aplikacjami, również tymi spoza oferty Librus. Zainteresowani uczestnicy dowiedzą się, jak przebiega proces wdrożenia rozwiązania w szkole, która nie korzysta z dziennika elektronicznego lub korzysta z systemów innego dostawcy. Prowadzący przedstawi sposoby sprawnej migracji danych z dotychczasowego systemu na nowy. Wśród uczestników seminarium rozlosowana zostanie nagroda* w postaci bezpłatnej, rocznej licencji na rozwiązanie LIBRUS Synergia w wariancie BASIS. *W losowaniu nagrody wezmą udział wyłącznie szkoły, które nie korzystały do tej pory z rozwiązania LIBRUS Synergia. |
Grupa MAC Programowanie od najmłodszych lat Programowanie od najmłodszych latGrupa MAC, sala 2, 09:45 - 10:35Wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania. W czerwcu 2016 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej, zapowiadając wprowadzenie nauki programowania do szkół, oficjalnie potwierdziło kluczowe znaczenie trzeciego języka świata również dla polskiej edukacji. Jako dostawca kompleksowych rozwiązań dla edukacji, doskonale rozumiemy, że programowanie jest tylko jednym z etapów rozwiązywania problemów za pomocą komputera. Uczeń w najmłodszych klasach powinien bawić się programowaniem, a żeby nauka była skuteczna, powinien widzieć jego efekty. Dlatego wprowadzamy do polskiej oświaty jedynego robota z polskim oprogramowaniem. Robot Photon wdrażany będzie wraz ze scenariuszami dostosowanymi do podstawy programowej według nowych wytycznych MEN. Podczas seminarium będziecie mogli zobaczyć go po raz pierwszy na żywo. Spraw, by lekcje były atrakcyjne i angażujące uczniów. Nauczaj kodowania i logicznego myślenia przez zabawę! Prowadź zajęcia w oparciu o specjalnie zaprojektowaną grę, pełną wyzwań, interakcji z robotem – Photonem i minigier! Natychmiast obserwuj efekty pracy uczniów! |
Microsoft Bezpłatna dla szkoły usługa Microsoft Office 365 Education Bezpłatna dla szkoły usługa Microsoft Office 365 EducationMicrosoft, sala 4, 09:45 - 10:35Słyszałeś o usłudze Office 365, ale nie wiesz co to jest? Na tym seminarium pokażemy bezpłatną dla szkół usługę Office 365 Education. Powiemy, z jakich elementów się składa. Opowiemy, dlaczego warto z niej korzystać osobiście i z uczniami. Pokażemy narzędzia, które mogą ułatwić pracę dyrektora i rady pedagogicznej. Powiemy, jak bezpłatnie wdrożyć usługę w Twojej szkole. |
Pearson Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) szansą na lepsze wyniki uczniów Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) szansą na lepsze wyniki uczniówPearson, sala 5, 09:45 - 10:35Wyniki badań PISA jasno wskazują, że dobrze przemyślane wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole pozytywnie wpływa na wyniki uczniów. Dlatego też do nowej podstawy programowej trafił zapis zobowiązujący nauczycieli do używania nowoczesnych narzędzi i metod oraz do wspomagania procesu dydaktycznego odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi. Zachęcanie nauczycieli do korzystania z TIK i sugerowanie odpowiednich rozwiązań to jedno z licznych wyzwań stojących przed nowoczesnym dyrektorem szkoły. W czasie spotkania pokażemy konkretne i sprawdzone sposoby wykorzystania komputerów i Internetu w szkole na przykładzie zajęć, testów i prac domowych z języka angielskiego. Nauczyciele tego języka, z racji jego ogromnej popularności, mają zwykle najszersze spektrum rozwiązań TIK do dyspozycji i jako tacy mogą stać się liderami zmiany w szkole. |
PWN Warunki kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach ogólnodostępnych Warunki kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach ogólnodostępnychPWN, sala 8, 09:45 - 10:35Podczas seminarium poruszone zostaną zagadnienia dotyczące dostosowania procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych do ich indywidualnych i zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Omówione zostaną także zmiany w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych. |
HP/Intel Nauczanie programowania z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań HP i Intel dla cyfrowej edukacji Nauczanie programowania z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań HP i Intel dla cyfrowej edukacjiHP/Intel, sala 9, 09:45 - 10:35Podczas warsztatów zaprezentowany zostanie między innymi sposób nauczania z wykorzystaniem komputerów podłączonych do nowoczesnych zestawów programistycznych. Nauka programowania może być ciekawa dla ucznia dzięki połączeniu wirtualnego świata programu komputerowego ze światem rzeczywistym. Dodatkowo pokazane zostaną najnowsze przykładowe rozwiązania cyfrowej edukacji zarówno w nauczaniu wczesnoszkolnym jak i na kolejnych etapach edukacyjnych. |
|||
11:00 - 11:50 |
LIBRUS Moduł Ramowe plany nauczania w LIBRUS Synergia w kontekście zmian w systemie oświaty Moduł Ramowe plany nauczania w LIBRUS Synergia w kontekście zmian w systemie oświatyLIBRUS, sala 1, 11:00 - 11:50POZIOM OGÓLNYMożliwość automatycznego zliczania godzin zawartych w ramowym planie nauczania jest ważnym udogodnieniem w rozwiązaniu LIBRUS Synergia zmniejszającym szkolną biurokrację. Podczas seminarium przedstawione zostaną kluczowe korzyści wykorzystywania modułu Ramowe plany nauczania w codziennej pracy dyrektora. Prowadzący zaprezentuje również metody poprawnej konfiguracji modułu. Zaprezentowane zostaną m.in. zbiory dobrych praktyk podczas pracy z ramowymi planami nauczania, poprawne sposoby planowania i konfiguracji modułu, umiejętność czytania zestawień i statystyk czy automatyczna kontrola liczby zrealizowanych przez nauczycieli godzin. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Dyrektor-coachem – jak wprowadzać elementy coachingu do zarządzania szkołą Dyrektor-coachem – jak wprowadzać elementy coachingu do zarządzania szkołąCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 2, 11:00 - 11:50Podczas spotkania uczestnicy będą mieli okazję usłyszeć, jakie elementy coachingu można wprowadzać w szkole, zakładając jego trzy etapy: formułowanie celu, analizę możliwości, połączenie celu z możliwościami. Ponadto podczas spotkania zostaną poruszone kwestie motywowania nauczycieli do zmiany poprzez indywidualne rozmowy dyrektora z nauczycielem w oparciu o komunikację coachingową. |
LIBRUS Prowadzenie dziennika tylko w wersji elektronicznej i proces odejścia od dziennika papierowego Prowadzenie dziennika tylko w wersji elektronicznej i proces odejścia od dziennika papierowegoLIBRUS, sala 3, 11:00 - 11:50POZIOM PODSTAWOWYNa seminarium omówiony zostanie proces zamiany dokumentacji przebiegu nauczania z papierowej na elektroniczną z wykorzystaniem rozwiązania LIBRUS Synergia – przedstawione zostaną niezbędne opcje i moduły, formalności związane ze zgodą organu prowadzącego, wymagania dot. prowadzenia dokumentacji i jej archiwizacji, dobre praktyki. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Jak pozyskać fundusze unijne na rozwój szkoły Jak pozyskać fundusze unijne na rozwój szkołyCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 4, 11:00 - 11:50Celem warsztatów jest zwiększenie wiedzy na temat możliwości związanych z pozyskiwaniem funduszy UE na działania z zakresu edukacji w nowej perspektywie finansowej. Zaprezentowane zostaną najważniejsze zagadnienia związane z procesem aplikowania o środki przeznaczone na rozwój oferty edukacyjnej szkół, jak i tematyka projektów mogących liczyć na dofinansowanie. W trakcie warsztatu przedstawione będą przykłady projektów, które uzyskały dofinansowanie. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Dostosowanie statutu szkoły do potrzeb ustawy Prawo oświatowe Dostosowanie statutu szkoły do potrzeb ustawy Prawo oświatoweCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 5, 11:00 - 11:50Zapisy zawarte w statucie odzwierciedlają aktualny stan prawny, a także autonomiczne rozwiązania szkoły. Prawidłowa budowa statutu, jego nowelizacje, znajomość przepisów prawa to obowiązek nie tylko dyrektora, ale także nauczycieli. Na seminarium prowadzący wskaże zapisy ramowego statutu szkoły i przedszkola dostosowane do potrzeb zmieniającego się ustroju szkolnego oraz wskaże rozwiązania ułatwiające Państwu pracę nad tym dokumentem. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznegoLIBRUS, sala 6, 11:00 - 12:50POZIOM ZAAWANSOWANYModuł Wskaźniki jest unikatowym narzędziem do analizy danych zawartych w LIBRUS Synergia. Wspiera dyrektora w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego. Za jego pomocą można w łatwy sposób monitorować sytuację w szkole na przestrzeni czasu według indywidualnie wyznaczonych celów. Podczas praktycznego warsztatu uczestnicy zapoznają się z możliwościami modułu oraz zdobędę wiedzę potrzebną do prawidłowego skonfigurowania modułu według własnych potrzeb. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Monitorowanie realizacji podstawy programowej w LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Monitorowanie realizacji podstawy programowej w LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 7, 11:00 - 12:50POZIOM PODSTAWOWYModuły rozwiązania LIBRUS Synergia ułatwiają dyrektorowi prowadzenie nadzoru pedagogicznego. Połączenie możliwości modułów Kontrola realizacji podstawy programowej i Słownika podstawy programowej pozwala dyrektorowi na bieżące śledzenie stopnia realizacji podstawy programowej przez nauczycieli. Monitoring odbywa się w sposób automatyczny i dotyczy realizacji na poszczególnych przedmiotach czy w konkretnej klasie. Informacje dot. realizacji podstawy mogą zostać wykorzystane podczas planowania zastępstw. |
LIBRUS Moduł Zastępstwa Moduł ZastępstwaLIBRUS, sala 8, 11:00 - 11:50POZIOM ZAAWANSOWANYRola modułu Zastępstwa (LIBRUS Synergia) w poprawnym prowadzeniu dokumentacji przebiegu nauczania. Studium przypadku – analiza różnych, niestandardowych rodzajów zastępstw i nieobecności, m.in. łączenie i rozłączanie grup, uczeń z nauczaniem indywidualnym, zaliczanie realizacji do RPN itp. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Zarządzanie – jak skutecznie planować, organizować i kierować sobą i współpracownikami w czasie Zarządzanie – jak skutecznie planować, organizować i kierować sobą i współpracownikami w czasieCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 9, 11:00 - 11:50„Smutek rodzi się zawsze z czasu, który upływa, a nie zostawia owocu”. Saint-Exupery Zarządzanie jest integralnie związane ze skutecznością. Skuteczność z realizacją zamierzonych celów. Cele zaś realizujemy w określonym czasie. Przedmiotem seminarium będzie refleksja nad zarządzaniem sobą w czasie. Postaramy się ustalić,, w jakim stopniu dyrektor i podlegający mu nauczyciele są sprawcami danego stanu rzeczy i kontrolują, czym wypełniają przeznaczony na wykonanie zadań czas. Ponadto przedstawione zostaną przeszkody w efektywnym zarządzaniu czasem, metody planowania czasu pracy oraz sposoby rozpoznawania i unikania pułapek czasowych. |
12:00 - 12:50 |
Cortland Swift Playgrounds, czyli programowanie na iPadzie Swift Playgrounds, czyli programowanie na iPadzieCortland, sala 1, 12:00 - 12:50Każdy może kodować. Rozpocznij swoją przygodę z kodowaniem na iPadzie z aplikacją Swift Playgrounds! Dzięki nowoczesnemu środowisku programistycznemu, uczestnik warsztatów pozna metody i techniki programowania, które mogą być kompletnym kursem informatyki w szkole w tym zakresie. Dzięki innowacyjnej metodzie pracy, każdy może w atrakcyjny sposób zgłębić tajniki nowoczesnego języka, o niewiarygodnych możliwościach. Swift Playgrounds to perełka wśród wielu propozycji edukacyjnych aplikacji uczących programowania. wizualnego. Uczy bowiem „dorosłego” myślenia programistycznego nawet najmłodszych adeptów sztuki kodowania. |
HP/Intel Nauczanie programowania z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań HP i Intel dla cyfrowej edukacji Nauczanie programowania z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań HP i Intel dla cyfrowej edukacjiHP/Intel, sala 2, 12:00 - 12:50Podczas warsztatów zaprezentowany zostanie między innymi sposób nauczania z wykorzystaniem komputerów podłączonych do nowoczesnych zestawów programistycznych. Nauka programowania może być ciekawa dla ucznia dzięki połączeniu wirtualnego świata programu komputerowego ze światem rzeczywistym. Dodatkowo pokazane zostaną najnowsze przykładowe rozwiązania cyfrowej edukacji zarówno w nauczaniu wczesnoszkolnym jak i na kolejnych etapach edukacyjnych. |
Microsoft Co nowego w Microsoft Office 365 Education – Classroom Co nowego w Microsoft Office 365 Education – ClassroomMicrosoft, sala 3, 12:00 - 12:50Na tym seminarium zaprezentujemy nowe narzędzie wchodzące w skład bezpłatnej dla szkół usługi Microsoft Office 365 – Classroom. Classroom jest platformą edukacyjną pozwalającą nauczycielowi w prosty sposób zarządzać klasą, tworzyć i udostępniać zadania dla uczniów. Pokażemy, jak Classroom pozwala łatwo przeglądać, oceniać i archiwizować oddane prace. |
ORKE Marketing lekturowy Marketing lekturowyORKE, sala 4, 12:00 - 12:50Chcesz sprawić, by Twoi uczniowie sięgali po lektury równie często, jak sprawdzają Snapchat czy Instagram? Wielu nauczycieli polonistów ma to samo utrapienie – przeprowadzenie lekcji w klasie na podstawie lektury, której nikt nie przeczytał. W odpowiedzi na tę potrzebę przygotowaliśmy nowoczesne sposoby na dialog z uczniami, którego efektem będzie zachęcenie do sięgnięcia po lekturę. Zdobycie wiedzy dotyczącej technik i metod marketingowych oraz umiejętności ich praktycznego wykorzystania pomoże przekonać młodzież do sięgnięcia po lektury szkolne, a nie streszczenia. Dodatkowo wzmocnimy Państwa kompetencje w zakresie wykorzystania niektórych metod marketingowych w celu motywowania do uczniów do ich własnego rozwoju. |
Netgear Konkurencyjna szkoła – rozwiązania do budowy nowoczesnej edukacji w epoce cyfrowej wg Netgear Konkurencyjna szkoła – rozwiązania do budowy nowoczesnej edukacji w epoce cyfrowej wg NetgearNetgear, sala 5, 12:00 - 12:50NETGEAR podczas seminarium przedstawi wydajny system rozwijający się wraz z potrzebami cyfrowymi każdej polskiej szkoły i realizujący wszystkie warianty nauczania (m.in. model odwróconej klasy, nauka na odległość i indywidualizacja nauczania). Omówimy narzędzia, takie jak międzyszkolne sieci współpracy działające w skali kraju – platformę wymiany kompetencji pomiędzy szkołami i nauczycielami oraz intranet edukacyjny. Opowiemy także o e-podręczniku, który zapewnia dostęp do kontentu nawet w trybie off-line dzięki sprzętowym magazynom plików NETGEAR ReadyNAS. W pilotażowym programie Cyfrowej Szkoły ważnym elementem okazały się produkty sieciowe NETGEAR. Dostarczyliśmy sprzęt do ponad 65% placówek, co potwierdza, że nasza propozycja doskonale sprawdza się w polskiej szkole, ma doskonałe funkcje oraz jest przystępna cenowo. Przy okazji nadchodzącego spotkania przedstawimy najciekawsze przykłady sieci w szkole, wskażemy tematy, na które szczególnie należy zwrócić uwagę przy planowaniu sieci oraz określimy jak wg nas może wyglądać nowoczesna szkoła w Polsce. |
Goethe Institut Szkoła przestrzenią do nauki i życia Szkoła przestrzenią do nauki i życiaGoethe Institut, sala 8, 12:00 - 12:50Co można zrobić, aby uczniowie i nauczyciele lepiej czuli się w szkole i chętnie do niej przychodzili? Czy aranżacja przestrzeni może ułatwić proces dydaktyczny? Jak sprawić aby sale lekcyjne stały się po nauczycielach i rówieśnikach „trzecim pedagogiem”? Jak można przeciwdziałać aktom wandalizmu w szkole i kto może być w tych działaniach pomocny? Podczas seminarium pokażemy sprawdzone przykłady rozwiązań tych problemów. |
Pearson Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) szansą na lepsze wyniki uczniów Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) szansą na lepsze wyniki uczniówPearson, sala 9, 12:00 - 12:50Wyniki badań PISA jasno wskazują, że dobrze przemyślane wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole pozytywnie wpływa na wyniki uczniów. Dlatego też do nowej podstawy programowej trafił zapis zobowiązujący nauczycieli do używania nowoczesnych narzędzi i metod oraz do wspomagania procesu dydaktycznego odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi. Zachęcanie nauczycieli do korzystania z TIK i sugerowanie odpowiednich rozwiązań to jedno z licznych wyzwań stojących przed nowoczesnym dyrektorem szkoły. W czasie spotkania pokażemy konkretne i sprawdzone sposoby wykorzystania komputerów i Internetu w szkole na przykładzie zajęć, testów i prac domowych z języka angielskiego. Nauczyciele tego języka, z racji jego ogromnej popularności, mają zwykle najszersze spektrum rozwiązań TIK do dyspozycji i jako tacy mogą stać się liderami zmiany w szkole. |
||
13:15 - 14:05 |
PCG Academia Prestiżowa szkoła średnia – co jest miarą sukcesu edukacyjnego Prestiżowa szkoła średnia – co jest miarą sukcesu edukacyjnegoPCG Academia, sala 1, 13:15 - 14:05SEMINARIUM TYLKO DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCHCzy miarą sukcesu edukacyjnego jest dobry wynik egzaminu maturalnego uczniów, czy może ich powodzenie w rekrutacji na studia? Dla PCG Academia to uczeń, który kończy studia, jest z nich zadowolony i znajduje satysfakcjonującą pracę. Badania przeprowadzone przez PCG Academia wskazują, że na skutek błędnego wyboru studiów około połowa studentów nie kończy ich na pierwszym wybranym kierunku. Powiększają one grono osób konkurujących o indeksy – około 30% osób podejmujących studia I stopnia studiowało wcześniej na innym kierunku. W czasie seminarium zaprezentujemy narzędzia wypracowane wspólnie z Akademią Leona Koźmińskiego, które pomogą uczniom szkół średnich odpowiednio przygotować się do wyboru wymarzonego kierunku dalszej edukacji. Dla nauczycieli będą drogowskazem do odpowiedniego wspierania ich podopiecznych. Szkoła dzięki nim zyska miano prestiżowej – kształcącej uczniów, którzy dostają się na najlepsze kierunki, kończą je z powodzeniem i znajdują zatrudnienie w swoim zawodzie. |
Fundacja Orange Działania edukacyjne Fundacji Orange dla szkół podstawowych Działania edukacyjne Fundacji Orange dla szkół podstawowychFundacja Orange, sala 2, 13:15 - 14:05Program edukacji cyfrowej MegaMisja wprowadza uczniów z klas 1-3 w świat mediów, informacji i umiejętności cyfrowych i wzbogaca ofertę świetlic szkolnych. Do klas IV-VI jest skierowany program #SuperKoderzy. Zakłada on kodowanie także w ramach lekcji innych niż informatyka, wpisując się w podstawę programową języka polskiego, matematyki, przyrody, muzyki, techniki, języka angielskiego. Szkoły są zaproszone do zgłaszania swojego udziału w obu bezpłatnych programach. |
Microsoft Wiele osób, jeden dokument – jak usprawnić pracę zespołu nauczycieli z Office 365 Education Wiele osób, jeden dokument – jak usprawnić pracę zespołu nauczycieli z Office 365 EducationMicrosoft, sala 3, 13:15 - 14:05Na tym seminarium zademonstrujemy, jak szybko z fotografii lub skanu stworzyć w pełni edytowalny dokument. Pokażemy, jak zespół nauczycieli lub uczniów może pracować nad wspólnym zadaniem. Zaprezentujemy tworzenia ankiet i testów, pokażemy, jak łatwo je udostępniać wewnątrz organizacji oraz poza nią. Pokażemy narzędzie umożliwiające prowadzenie notatek tekstowych, głosowych i wideo. |
Grupa MAC Programowanie od najmłodszych lat Programowanie od najmłodszych latGrupa MAC, sala 4, 13:15 - 14:05Wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania. W czerwcu 2016 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej, zapowiadając wprowadzenie nauki programowania do szkół, oficjalnie potwierdziło kluczowe znaczenie trzeciego języka świata również dla polskiej edukacji. Jako dostawca kompleksowych rozwiązań dla edukacji, doskonale rozumiemy, że programowanie jest tylko jednym z etapów rozwiązywania problemów za pomocą komputera. Uczeń w najmłodszych klasach powinien bawić się programowaniem, a żeby nauka była skuteczna, powinien widzieć jego efekty. Dlatego wprowadzamy do polskiej oświaty jedynego robota z polskim oprogramowaniem. Robot Photon wdrażany będzie wraz ze scenariuszami dostosowanymi do podstawy programowej według nowych wytycznych MEN. Podczas seminarium będziecie mogli zobaczyć go po raz pierwszy na żywo. Spraw, by lekcje były atrakcyjne i angażujące uczniów. Nauczaj kodowania i logicznego myślenia przez zabawę! Prowadź zajęcia w oparciu o specjalnie zaprojektowaną grę, pełną wyzwań, interakcji z robotem – Photonem i minigier! Natychmiast obserwuj efekty pracy uczniów! |
ORKE Jak współpracować z trudnym rodzicem i chronić siebie? Jak współpracować z trudnym rodzicem i chronić siebie?ORKE, sala 5, 13:15 - 14:05Poprawne kontakty z rodzicami uczniów stanowią jeden z warunków sukcesu edukacyjnego każdej szkoły. Jeszcze większym wyzwaniem jest zadbanie o dobre relacje z rodzicami, którzy prezentują postawę roszczeniową. Jak powinien radzić sobie nauczyciel w sytuacji trudnej relacji z rodzicem ucznia? Punktem wyjścia naszych rozważań będzie akceptacja tezy, że nie istnieje konflikt interesów między nauczycielami a rodzicami uczniów, bo jednym i drugim zależy na dobru dzieci. Natomiast to, z czym się mierzymy to konflikt oczekiwań, którego źródłem jest niezrozumienie wzajemnych potrzeb. Wspólnie spróbujemy ustalić, jak współpracować i organizować pracę placówki, aby partnerstwo w dobrym stylu spowodowało pogodzenie interesów każdej ze stron i stworzyło pole do efektywnej pracy w myśl zasady, że nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać, a niektóre z nich wymagają jedynie więcej czasu. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wskaźniki (nowość) – szybkie i skuteczne monitorowanie sytuacji w szkole oraz pomoc w prowadzeniu nadzoru pedagogicznegoLIBRUS, sala 6, 13:15 - 15:05POZIOM ZAAWANSOWANYModuł Wskaźniki jest unikatowym narzędziem do analizy danych zawartych w LIBRUS Synergia. Wspiera dyrektora w prowadzeniu nadzoru pedagogicznego. Za jego pomocą można w łatwy sposób monitorować sytuację w szkole na przestrzeni czasu według indywidualnie wyznaczonych celów. Podczas praktycznego warsztatu uczestnicy zapoznają się z możliwościami modułu oraz zdobędę wiedzę potrzebną do prawidłowego skonfigurowania modułu według własnych potrzeb. |
LIBRUS Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ewaluacja wewnętrzna z LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ewaluacja wewnętrzna z LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 7, 13:15 - 15:05POZIOM ZAAWANSOWANYWsparcie procesu ewaluacji wewnętrznej z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w rozwiązaniu LIBRUS Synergia z uwzględnieniem rodzaju posiadanego wariantu (Basis, Systema, Altum). |
Cortland Nowoczesne lekcje w systemie iTunesU Nowoczesne lekcje w systemie iTunesUCortland, sala 8, 13:15 - 14:05Uczestnicy warsztatów zapoznają się z metodami tworzenia interaktywnych kursów iTunesU. Dzięki nim każdy nauczyciel będzie mógł stworzyć kompletny materiał lekcyjny zawierający zadania, treści pochodzące z różnych źródeł, rozmaite dokumenty, nagrania dźwiękowe, filmy, łącza do serwisów internetowych, aplikacje – słowem wszystkie potrzebne materiały i narzędzia wzbogacone w mechanizmy wymiany informacji pomiędzy uczniem a nauczycielem. W taki sposób pracują najlepsze szkoły i uniwersytety na świecie. Zapraszam w podróż do nowego wymiaru edukacji. |
WDB Brokerzy Nowe obowiązki i odpowiedzialność Dyrektora szkoły w związku z nowelizacją ustawy o ubezpieczeniach. Ubezpieczenia ... Nowe obowiązki i odpowiedzialność Dyrektora szkoły w związku z nowelizacją ustawy o ubezpieczeniach. Ubezpieczenia NNW w nowych realiach prawnych a korzyści dla szkółWDB Brokerzy, sala 9, 13:15 - 14:051) Zmiany prawne, zmiany obowiązków Dyrektora. OMAWIANE TEMATY:a. Zakaz przekazywania ubezpieczającemu (placówce oświatowej) korzyści w związku z oferowaniem ochrony ubezpieczeniowej dla uczniów. b. Zakaz przekazywania korzyści osobom administrującym umowami ubezpieczenia. c. Wyjątki od powyższych zakazów, czyli zasady przyznawania funduszy prewencyjnych. d. Umowy ubezpieczenia na cudzy rachunek, dodatkowe obowiązki informacyjne wobec ubezpieczonych, które powinny być wykonywane za pośrednictwem ubezpieczającego (placówki oświatowej), obowiązek dostarczenia Ogólnych Warunków Ubezpieczenia rodzicom oraz opiekunom prawnym uczniów. 2) Nowe programy NNW odpowiedzią na zagrożenia pracowników sektora oświaty. OMAWIANE TEMATY: a. Ochrona prawna. 3) Technologia w nowych programach NNW jako aspekt wspierający Dyrektorów szkół w adaptacji do zmieniającego się środowiska. OMAWIANE TEMATY: a. Obowiązki wynikające z konieczności doręczenia OWU, prezentacja modułu OWU LIBRUS. b. Telemedycyna, jako alternatywa dla szkół bez gabinetów pielęgniarskich. 4) Jak wykorzystać bezpiecznie fundusz prewencyjny? OMAWIANE TEMATY: a. Zasady przyznawania i cele funduszy prewencyjnych (MODUŁ Bezpieczny Uczeń, systemy monitoringu, szkolenia z udzielania pierwszej pomocy dla kadry i uczniów oraz profilaktyka). 5) Podsumowanie najważniejszych obowiązków po zmianach prawa oraz argumenty przemawiające za wyborem nowoczesnych programów NNW ze wsparciem technologicznym. |
14:15 - 15:05 |
LIBRUS Edukacja wczesnoszkolna w LIBRUS Synergia Edukacja wczesnoszkolna w LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 1, 14:15 - 15:05POZIOM OGÓLNYPodczas seminarium omówiony zostanie cały proces dokumentowania przebiegu nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej oraz dobre praktyki z tym związane. Uczestnicy poznają m.in. sposoby na poprawną konfigurację Edukacji wczesnoszkolnej w odniesieniu m.in. do lekcji blokowych, rozkłady materiału, sposoby na ujednolicenie zasad wprowadzania danych, ocenianie cząstkowe i opisowe, kontrolowanie podstawy programowej. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Zarządzanie zmianą w szkole Zarządzanie zmianą w szkoleCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 2, 14:15 - 15:05Uczestnik będzie miał możliwość poszerzenia wiedzy nt. zagadnienia zmiany. Jakie są etapy zmiany i reakcje psychologiczne na jej wprowadzanie? Dlaczego ludzi należy przeprowadzać przez zmianę, a nie przekonywać ich do niej? Ponadto zostanie poruszona kwestia oporu w zmianie oraz tego, jak nim zarządzać. |
LIBRUS Wsparcie pracy dydaktycznej nauczyciela – jak wykorzystywać dostępne funkcje LIBRUS Synergia Wsparcie pracy dydaktycznej nauczyciela – jak wykorzystywać dostępne funkcje LIBRUS SynergiaLIBRUS, sala 3, 14:15 - 15:05POZIOM ZAAWANSOWANYPodczas seminarium prowadzący zaprezentuje narzędzia dostępne w LIBRUS Synergia oraz moduły dodatkowe, które pozwolą nauczycielowi sprawnie przygotować się do lekcji i poprowadzić ją w atrakcyjny dla uczniów sposób (np. dysk sieciowy, moduł Antyplagiatowy, e-Tablica, platforma e-learningowa). Uwzględnione zostaną poszczególne etapy pracy nauczyciela z uczniami oraz praktyczne rozwiązania (poznanie preferencji uczniów, notatki, przypominajki, przygotowanie materiałów dydaktycznych i ich udostępnienie uczniom, przeprowadzenie zajęć, prace domowe). |
LIBRUS Korzyści z integracji rozwiązania LIBRUS Synergia z innymi systemami wykorzystywanymi w szkole (np. arkusz, plan le... Korzyści z integracji rozwiązania LIBRUS Synergia z innymi systemami wykorzystywanymi w szkole (np. arkusz, plan lekcji, rekrutacja)LIBRUS, sala 4, 14:15 - 15:05POZIOM ZAAWANSOWANYProwadzący zaprezentuje sposoby na skrócenie czasu pracy przy wykorzystaniu kilku systemów Librus, np. obszary, w jakich systemy komunikują się ze sobą i w jakim stopniu możliwa jest automatyczna wymiana informacji między nimi. Wskażemy też możliwości importu/eksportu danych do programów innych firm. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Hospitacja lekcji prowadzonych w oparciu o procedurę 4-U Hospitacja lekcji prowadzonych w oparciu o procedurę 4-UCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 5, 14:15 - 15:05Uczestnik będzie miał możliwość zapoznania się z procedurą prowadzenia lekcji w oparciu o zasadę 4-U (uruchomienie, ukierunkowanie, utrzymanie, ukończenie), dzięki której uczeń staje się aktywnym uczestnikiem zajęć. Ponadto podczas spotkania zostanie omówiona kwestia wprowadzania procedury 4-U w szkole oraz prowadzenia na jej podstawie hospitacji lekcji. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Elementy neurodydaktyki w procesie uczenia się – co warto wiedzieć Elementy neurodydaktyki w procesie uczenia się – co warto wiedziećCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 8, 14:15 - 15:05Uczestnik zapozna się z procesami uczenia się dzieci i młodzieży. Prowadzący podpowie, jak tę wiedzę przekazać nauczycielom, by mogli ją wykorzystywać w swojej codziennej pracy. Podczas spotkania zostaną też omówione fundamenty wiedzy o uczeniu się i zapamiętywaniu, np. emocje a pamięć, skutki nadmiernego stresu, indywidualne style uczenia się ucznia i nauczyciela. |
CKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja Nauczyciel – pierwszy odbiorca zarządzania Nauczyciel – pierwszy odbiorca zarządzaniaCKN LIBRUS / ODN PCG Edukacja, sala 9, 14:15 - 15:05Wobec nauczycieli (wpływających z natury rzeczy na postawy uczniów) dyrektor ma prawo oczekiwać, że sami będą wzorem zachowań szczególnie w aspekcie współpracy. Doświadczenie wskazuje jednak, że nie zawsze trafia się na sympatycznych i rzetelnych współpracowników. Każdy dyrektor przynajmniej raz miał styczność z nauczycielem o trudnym charakterze, który nie tylko nie ułatwia pracy, ale po prostu ją utrudnia. Na seminarium przedstawione zostaną sposoby postępowania z tzw. trudnym pracownikiem z akcentem na wykorzystanie jego uciążliwych cech dla wspólnego dobra. |