Harmonogram konferencji
08:00 – 10:00 | Rejestracja Uczestników |
09:15 – 09:45 | Przerwa kawowa |
Część wykładowa
10:00 – 10:10 | Rozpoczęcie konferencji |
BLOK I – Zarządzanie zmianą i zarządzanie w zmianie | |
---|---|
10:10 – 11:00 | Zarządzanie zespołem w zmianie |
sala główna | dr Joanna Heidtman |
Wystąpienie umożliwi zrozumienie istoty zmiany i procesu
adaptacji do niej jednostek, zespołów i liderów.
Podczas wykładu poruszone zostaną takie tematy jak dynamika motywacji, efektywność w okresie zmian, „strefa komfortu” ludzi/zespołów. Uczestnicy zapoznają się też ze standardowymi jednostkowymi reakcjami na nową sytuację, psychologicznym mechanizmem adaptacji do zmian i jego fazami. Ponadto omówiona zostanie rola lidera w procesie zmiany. Uczestnicy otrzymają najważniejsze wskazówki dotyczące wspierania zespołu, który musi się ze zmianą zmierzyć. Przedstawione zostaną też propozycje konkretnych działań, które lider może podjąć, aby ustabilizować motywację, wspierać adaptację do zmiany i z sukcesem przeprowadzić przez nią swój zespół. |
11:00 – 11:50 | Pełna MOC w zarządzaniu |
---|---|
sala główna | Jacek Walkiewicz |
Aby zapalać innych, samemu trzeba płonąć – to motyw
przewodni autorskiego wykładu poświęconego skutecznemu
zarządzaniu. Podczas wystąpienia zastanowimy się nad istotą
motywowania i przewodzenia zespołom również w czasie procesu
zmiany.
Ponadto dowiemy się, czym są elementy „MOCy” i jak je wykorzystywać w pracy menadżera. Porozmawiamy o wadze wizji, intencji, celów, odwagi, optymizmu i odpowiedzialności. |
11:50 – 12:20 | Przerwa kawowa |
BLOK II – Jak powinna zmieniać się szkoła | |
---|---|
12:20 – 13:00 | Szkolne mission impossible – niemożliwe nie istnieje! |
sala główna | Jacek Ścibor |
Wystąpienie dotyczy kierunku i zakresu zmiany, który powinien
mieć miejsce w szkole. Prowadzący zaprezentuje wyjątkowych
dyrektorów i działania, które podjęli w swoich szkołach w
sferach dydaktyki, przestrzeni, postrzegania nauczania i
odpowiedzialności uczniów za proces uczenia się. Ponadto
wskazane zostaną wyzwania, z jakimi mierzyli się oni
realizując proces zmiany i czynniki determinujące sukces
całego przedsięwzięcia.
Zaprezentowane zostaną również innowacje w metodyce nauczania, które dzięki technologii i wykorzystaniu narzędzi TIK wprowadzają do swojego warsztatu nauczyciele, członkowie grupy Superbelfrzy RP. |
|
13:00 – 13:20 |
Świadectwo z „paskiem”? Matura na 6? Szkoła w rankingu?
Czyli o postrzeganiu sukcesu edukacyjnego |
sala główna | Marcin Kempka |
Najbliższe miesiące będą pełne wyzwań związanych z wdrażaniem
zmian podyktowanych reformą. Librus jest na nie przygotowany.
Jednak edukacja to nie tylko zbiór aktów prawnych regulujących
działanie systemu oświaty – dzisiaj w taki, jutro w inny
sposób. Edukacja to przede wszystkim ponadczasowa misja
wspierania naszych dzieci, uczniów, studentów w osiąganiu
sukcesu edukacyjnego. Sukcesu, który definiowany jest różnie w
zależności od posiadanej perspektywy.
Podczas wystąpienia zaproponujemy Państwu szerokie spojrzenie na kwestię sukcesu edukacyjnego, a także pokażemy, w jakim miejscu jako kraj znajdujemy się w realizacji misji jego wspierania. Odpowiemy na pytanie, czym jest sukces edukacyjny uczniów z perspektywy uczestników procesu nauczania, szkoły, uczelni wyższej czy wreszcie gospodarki. Zaprezentujemy wyniki ogólnopolskiego pilotażowego programu badawczego, który rzuca nowe światło na zagadnienie niedopasowania edukacyjnego oraz wskazuje, jakie w tym zakresie wyzwania stoją nie tylko przed polskimi szkołami, ale również uczelniami wyższymi oraz pracodawcami. Opowiemy wreszcie o tym, jak Librus zamierza wspierać dyrektorów, nauczycieli i uczniów w osiąganiu sukcesu edukacyjnego. |
13:20 – 14:50 | Obiad |
BLOK III – Siła edukacji | |
---|---|
14:50 – 16:20 | Nauczyciel i uczeń jako yin i yang |
sala główna | Ewa Sitko i Szymon Majewski |
Znany dziennikarz i komentator rzeczywistości, Szymon Majewski, oraz uznana ekspert w zakresie edukacji, Ewa Sitko, połączą swoją wiedzę i doświadczenie, by ukazać SIŁĘ EDUKACJI. Nauczyciel i uczeń to uzupełniające się siły, ale to nauczyciel ma moc i możliwości, by wyzwolić potencjał ucznia. To wzajemne, pozytywne oddziaływanie skutkuje uruchomieniem wewnętrznej motywacji u uczniów. Podczas wykładu omówione zostaną wskaźniki, które pozwolą dyrektorowi ustalić poziom gotowości nauczycieli do wyzwalania w uczniu chęci do podejmowania wyzwań. Prelegenci skupią się na roli szkoły w zakresie uruchamiania motywacji dziecka poprzez wspieranie jego zainteresowań i ciekawości świata. Udowodnią, że takie nastawienie do edukacji przekłada się wprost na wysoką jakość nauczania oraz właściwą realizację wizji i misji szkoły. |
Część seminaryjna
16:50 – 17:40 | I sesja seminaryjna |
---|
17:50 – 18:40 | II sesja seminaryjna |
---|
18:40 – 20:00 | Czas wolny |
20:00 | Kolacja |
21:30 | Koncert gwiazdy wieczoru – Dorota Miśkiewicz z zespołem |
od 22:45 | Wieczór integracyjny |
07:00 – 08:30 | Śniadanie |
08:45 – 09:35 | III sesja seminaryjna |
---|
09:45 – 10:35 | IV sesja seminaryjna |
---|
10:35 – 11:00 | Przerwa kawowa |
11:00 – 11:50 | V sesja seminaryjna |
---|
12:00 – 12:50 | VI sesja seminaryjna |
---|
12:50 – 13:15 | Przerwa kawowa |
13:15 – 14:05 | VII sesja seminaryjna |
---|
14:15 – 15:05 | VIII sesja seminaryjna |
---|
15:05 – 16:00 | Obiad |
16:00 | Zakończenie konferencji |